U kunt patiënten nog steeds via de gebruikelijke weg doorsturen via Zorgdomein. De patiënt krijgt daarop een uitnodiging voor een afspraak in Heemskerk.
Longarts Erik Kapteijns: ‘Door enkele processen te veranderen, hoeven patiënten slechts één keer langs te komen voor een intake, analyse en het starten van de behandeling. Voorheen kwamen patiënten gemiddeld tussen de drie en vijf keer langs op de polikliniek voor deze onderzoeken. Deze nieuwe manier van werken scheelt tijd voor zowel patiënt als voor ons als artsen en behandelaren.’ Doordat de patiënt in slechts één afspraak een behandelplan krijgt, kunnen we u als huisarts ook sneller een terugkoppeling geven.
Er is voor gekozen om de monitoring van de patiënt na de afspraak te laten verlopen via BeterDichtbij. Een app op smartphone of tablet waarin patiënten geregeld contact hebben met hun zorgverlener. In deze app krijgt de patiënt ook informatie, via onder andere video’s en folders.
U vindt het Slaapcentrum Heemskerk aan de Mozartlaan 201 in Heemskerk, de locatie van het oude Sint Jozef Ziekenhuis. Parkeren is op deze locatie gratis.
Meer nieuws
De Grote Roerganger
Soms treft een bepaalde uiting van een patiënt mij dusdanig dat deze woordkeuze nog enige tijd in mijn hoofd resoneert. In dit geval ging het om een meneer die ik vanaf de feestdagen tot ver in januari mocht bezoeken. Toen ik bij ons laatste gesprek aan hem vroeg hoe...
Voor U magazine – febuari 2024
De Voor U, uitgave februari 2024, is uit! Met nieuws over de bouwwerkzaamheden, verhuizingen en feestelijke openingen, het Digitaal Gezondheidscentrum, patiëntenvervoer en nog veel meer. Op deze pagina vindt u de laatste uitgave en ook de voorgaande edities....
Doen we ons werk goed?
In deze blog deel ik een simpel compliment dat ik onlangs van een patiënt kreeg en waar ik blij van werd. Want wanneer doe je je werk als geestelijk verzorger goed? Voor sommige zorgprofessionals en bij sommige patiënten is dat nogal evident. Het zichtbare en...