Vanaf 23 oktober is het mogelijk voor patiënten om zich aan te melden voor een gezondheidsgesprek.
Wat is een gezondheidsgesprek?
Patiënten kunnen zich via de Patient Journey App aanmelden voor een gezondheidsgesprek. Tijdens dit gesprek worden samen met de patiënt doelen gesteld voor het verbeteren van de algehele gezondheid. Er wordt niet alleen gekeken naar de chronische aandoening van de patiënt, maar ook naar aspecten zoals zingeving, beweging en sociale factoren. Het gesprek wordt gevoerd vanuit het gedachtegoed van Positieve Gezondheid.
Om patiënten goed te ondersteunen hebben de verpleegkundig telecoaches een toolbox samengesteld. De toolbox is een document waarin initiatieven en organisaties uit het sociaal domein zijn beschreven. Bijvoorbeeld:
- Wil een patiënt graag meer bewegen, maar weet een patiënt niet welke mogelijkheden er zijn, dan kan er verwezen worden naar de buurtsportcoach Uniek Sporten.
- Heeft een patiënt vanwege gezondheidsproblemen hulp nodig bij het huishouden, het Sociaal Team Beverwijk kan daarbij ondersteunen.
Wil een patiënt via een app op de smartphone mindfullnes volgen, dan kan verwezen worden naar GGD AppStore voor een goede app