Wanneer één van uw patiënten de diagnose kanker krijgt, heeft u hierover telefonisch contact met een medisch specialist van het RKZ.
Een aantal huisartsen geeft aan dat dat patiënten vaak direct nadat ze de diagnose in het ziekenhuis hebben gehoord, contact opnemen met hun huisarts. Het komt voor dat u dan nog niet geïnformeerd bent over de diagnose; telefonisch contact tussen medisch specialist en huisarts is onder andere door ieders werkzaamheden niet altijd direct mogelijk.
We hebben daarom besloten om naast het telefonisch contact, een digitale brief te sturen om u op een snelle manier te informeren over de diagnose kanker.
Meer nieuws verwijzers
Heijlmanprijs voor Susanne Hoogers
Mevrouw Susanne Hoogers, neuroloog in het RKZ, heeft de Jan Heijlmanprijs ontvangen voor ‘beste specialist’!Een fantastische erkenning voor haar inzet vóór co-assistenten dóór co-assistenten. Het...
Inspirerend bezoek demissionair minister Helder aan Digitaal Gezondheidscentrum
Demissionair minister Helder van Volksgezondheid, Welzijn en Sport bracht op 10 juni 2024 een bezoek aan het Digitaal Gezondheidscentrum (DGC). Tijdens dit bezoek waren de regionale...
Door sensitiviteit ben je sneller en écht in contact. Dat is wat je wilt in relatie met je patiënt.
Waarom moet ik als arts aandacht hebben voor lhbtiq+? Een zorginstelling moet een veilige omgeving zijn. Voor zowel patiënten als medewerkers. Zichtbaarheid van diversiteit door zorginstellingen en...