Wanneer één van uw patiënten de diagnose kanker krijgt, heeft u hierover telefonisch contact met een medisch specialist van het RKZ.
Een aantal huisartsen geeft aan dat dat patiënten vaak direct nadat ze de diagnose in het ziekenhuis hebben gehoord, contact opnemen met hun huisarts. Het komt voor dat u dan nog niet geïnformeerd bent over de diagnose; telefonisch contact tussen medisch specialist en huisarts is onder andere door ieders werkzaamheden niet altijd direct mogelijk.
We hebben daarom besloten om naast het telefonisch contact, een digitale brief te sturen om u op een snelle manier te informeren over de diagnose kanker.
Meer nieuws verwijzers
Door sensitiviteit ben je sneller en écht in contact. Dat is wat je wilt in relatie met je patiënt.
Waarom moet ik als arts aandacht hebben voor lhbtiq+? Een zorginstelling moet een veilige omgeving zijn. Voor zowel patiënten als medewerkers. Zichtbaarheid van diversiteit door zorginstellingen en...
Feestdagen april en mei 2024
Op de nationale feestdagen zijn onze poliklinieken gesloten. De Spoedeisende Hulp (SEH) en de Huisartsenpost zijn uiteraard wel gewoon open (na doorverwijzing door huisarts(enpost) of...
Nieuw: Automatisch uitnodigen voor BeterDichtbij
Wat is BeterDichtbij? BeterDichtbij is een app waarmee u veilig en gemakkelijk communiceert met uw zorgverleners in het ziekenhuis. Stuur berichten of maak gebruik van beeldbellen, op ieder gewenst...