Wanneer één van uw patiënten de diagnose kanker krijgt, heeft u hierover telefonisch contact met een medisch specialist van het RKZ.
Een aantal huisartsen geeft aan dat dat patiënten vaak direct nadat ze de diagnose in het ziekenhuis hebben gehoord, contact opnemen met hun huisarts. Het komt voor dat u dan nog niet geïnformeerd bent over de diagnose; telefonisch contact tussen medisch specialist en huisarts is onder andere door ieders werkzaamheden niet altijd direct mogelijk.
We hebben daarom besloten om naast het telefonisch contact, een digitale brief te sturen om u op een snelle manier te informeren over de diagnose kanker.
Meer nieuws verwijzers
Capaciteit klinische geriatrie weer op orde
In februari informeerden wij u over de capaciteitsproblemen bij de afdeling Klinische Geriatrie. Zoals in die brief ook al werd benoemd is er per 1 maart een waarnemend geriater aangenomen. Daarmee...
Tijdelijk minder capaciteit gynaecologische diagnostische eerstelijn echoscopiën
Op dit moment hebben wij helaas niet voldoende capaciteit om continu gynaecologische diagnostische eerste lijn echoscopieën aan te bieden. Oorzaken hiervan zijn de landelijke uitbreiding van...
Informatie over de afdeling Geriatrie
Beste verwijzer, Door afwezigheid van een aantal van onze geriaters zijn problemen op onze afdeling Geriatrie ontstaan waar wij u graag over willen informeren. Een deel van de oplossingen kunnen...