De HVMK, HOZK en het Rode Kruis Ziekenhuis bieden samen BeterDichtbij voor beeldbellen aan alle huisartsen in Midden Kennemerland. Het gaat in eerste instantie om een proefperiode van 3 maanden, daarna evalueren we hoe we verder gaan. Hier zijn voor de individuele huisartsenpraktijken geen kosten aan verbonden.
Het RKZ zet BeterDichtbij al geruime tijd in voor digitaal contact met patiënten. Deze applicatie biedt o.a. de mogelijkheid tot het versturen van berichten, foto’s en beeldbellen. Het RKZ is in eerste instantie gestart met het versturen van berichten via BeterDichtbij om de telefoonbelasting te verminderen, daarna is gestart met het beeldbellen. Dit laatste gaat juist nu met het Coronavirus sterk worden ingezet.
De patiënt gebruikt BeterDichtbij via de app BeterDichtbij die op de smartphone of tablet (iOS of Android) wordt gedownload.
Als huisartsenpraktijk, post of ziekenhuis kan je momenteel gedurende 3 maanden BeterDichtbij Light proberen. De kosten van de helpdesk die hierbij horen (ook voor de patiënt), worden gedragen door HOZK/HVMK en het RKZ. Er bestaat de mogelijkheid om hier binnen een week mee te starten.
Er zijn uiteraard ook andere geschikte applicaties voor beeldbellen. Echter omdat het RKZ deze applicatie al met tevredenheid gebruikt en omdat het voor de toekomst mogelijkheden biedt in beter berichtenverkeer met de patiënt, maar ook met zorgverleners, heeft de HV-MK besloten deze aan te bieden.
Het beeldbellen van BeterDichtbij werkt voor de zorgverlener met een webcam en headset (via laptop of pc), maar ook met een tablet of iPad of zelfs smartphone.
Wil je meedoen mail dan de verwerkersovereenkomst retour naar HOZK (EEuser@hczk.nl). Hoe eerder je het instuurt, hoe eerder je kunt starten. En dat kan snel.
Wil je eerst meer informatie? Mail of bel dan Mariëtte Willems (m.willems@hv-mk.nl of 06-23894912).
Meer nieuws verwijzers
Digitaal aanvragen van herhaalrecepten via patiëntenportaal
Wij zijn verheugd u te informeren over een nieuwe ontwikkeling binnen de polikliniek neurologie. Vanaf dinsdag 12 maart ’24 starten wij met een pilot voor het "Digitaal aanvragen van herhaalrecepten...
3-delige serie over behandeltraject NOK Beverwijk en het RKZ
IJmond Nieuws heeft onlangs een 3-delige serie gemaakt over het behandeltraject in de Nederlandse Obesitas Kliniek (NOK) Beverwijk en het Rode Kruis Ziekenhuis (RKZ). De NOK heeft inmiddels elf...
Efficiënte Communicatie in de zorg: RKZ Implementeert Samsung Smartphones op verpleegafdelingen
Op alle verpleegafdelingen van het RKZ is een verandering doorgevoerd: de introductie van Samsung smartphones voor het ontvangen van patiëntenoproepen. In december werd de laatste afdeling 'live'...