Gezondheid in eigen handen
Het Digitaal Gezondheidscentrum biedt u ondersteuning bij uw gezondheid:
- U vult uw thuismetingen (bijvoorbeeld: gewicht, bloeddruk, hartslag en vragenlijst) in via de Patient Journey App. Uw zorgverleners ontvangen uw ingevulde thuismetingen. Zo volgen zij uw gezondheidssituatie.
- De verpleegkundig telecoach neemt contact met u opnemen door chat, bellen of beeldbellen via BeterDichtbij. Als het nodig is, overlegt hij of zij met uw hartfalen verpleegkundige of cardioloog.
- U heeft alle informatie bij de hand op het moment dat het nodig is. Informatie is in de Patient Journey App altijd beschikbaar via informatieblokjes en video’s.
- Heeft u ons nodig, dan zijn we er met een druk op de knop.
Gezondheidsgesprek
De verpleegkundig telecoach gaat graag met u in gesprek over uw gezondheid. Wat vindt u belangrijk in het leven? Ervaart u uitdagingen of heeft u doelen? Wij helpen u graag op weg naar een leven waarin u weer meer kunt genieten en minder patiënt bent. De verpleegkundig telecoaches zullen dit bespreken in het gezondheidsgesprek.
Even voorstellen: de verpleegkundig telecoaches achter de knoppen!
Dit is de leukste baan die ik tot nog toe gehad heb. Het mooiste aan dit werk vind ik dat je als verpleegkundige werkt en patiënten helpt, maar op een andere manier dan alleen aan het bed. Patiënten zijn positief en blij dat ze snel antwoord op vragen krijgen. En als het me de pet te boven gaat of ik weet niet welk advies ik moet geven, dan leg ik de vraag voor aan de verpleegkundig specialist of aan de medisch specialist. Ik ben altijd al iemand geweest die liever keek naar mogelijkheden in plaats van naar wat iemand niet meer kan. Als je een chronische ziekte hebt verdwijnt die ziekte niet. De klachten blijven en nemen vaak toe. Dat is heel vervelend, maar je kunt best nog dingen zelf ondernemen. Bijvoorbeeld met betrekking tot voeding of beweging. Ik vind het fijn om naar die mogelijkheden te kijken met de patiënt. In mijn vrije tijd ga ik er graag op uit met mijn vriend en onze 2 zoons, of ga ik lekker sporten. Ik mag graag een rondje hardlopen met een muziekje op.
Ik heb een deel van mijn opleiding in het RKZ mogen doen en uiteindelijk bij Chirurgie als verpleegkundige gewerkt. In de tussentijd heb ik 11 jaar in een huisartsenpraktijk als praktijkondersteuner gewerkt. Ik vond het weer tijd voor een nieuwe uitdaging en ik vind het erg leuk om weer terug te zijn! Daarbij kan ik nu weer op de fiets naar mijn werk.
Wat ik heel fijn vind in mijn werk als verpleegkundig telecoach, is het kunnen begeleiden en ondersteunen van patiënten bij hun chronische ziekte. Een chronische ziekte hebben, beïnvloedt veel facetten van het dagelijks leven. In de zorg komt er steeds meer aandacht voor kwaliteit van leven van patiënten. Ik vind het een mooie uitdaging om samen met de patiënt een balans te vinden in de kwaliteit van leven en wat goed is voor de gezondheid. Regie en zelfmanagement staan daarin voorop. Het is mooi om te zien als het de patiënt dan toch lukt om plezier en voldoening in het leven te hebben. Wat ik zo prettig vind aan het werk als verpleegkundig telecoach, is dat ik er voor een patiënt kan zijn op het moment dat het echt nodig is.
Ik ben Marjon van Kempen. De afgelopen 22 jaar heb ik vele facetten van het RKZ gezien. Ik ben begonnen als verpleegkundige op een verpleegafdeling en van daaruit stappen gezet in mijn carrière door verschillende coördinerende, ondersteunende en leidinggevende rollen te vervullen ik het Rode Kruis ziekenhuis. Rode draad in al deze functies was zorgen voor optimale zorg voor de patiënten, zowel direct als indirect. Na het bereiken van de pensioensleeftijd zou het volgens velen logisch zijn om afscheid te nemen en van mijn pensioen te gaan genieten Maar niets is minder waar! De nieuwe manier om patiënten met een chronisch ziekte op afstand te ondersteunen om zo optimale zorg te verlenen, is iets waar ik nog graag een bijdrage aan wil leveren als verpleegkundig telecoach. Ook ik zal soms worden geconfronteerd met vragen waarop niet direct een antwoord heb. Mijn taak is dan om deze casus voor te leggen aan de gespecialiseerde artsen en/of verpleegkundigen. Door deze nieuwe manier van zorg, zorg ik samen met u wat u nog wel kunt, en waar nodig geef ik advies of bied ik ondersteuning. Met deze aanpak hoop ik dat u weer de regie in handen krijgt en niet uw ziekte.
Mijn naam is Yolanda en mijn loopbaan in de zorg begon als 18 jarige in Meerstate waar ik gedurende 7 jaar zowel chronisch zieke patiënten als revalidatiepatiënten heb mogen verzorgen en begeleiden.
Het zorgen voor, het bijstaan van en de beste zorg leveren aan patiënten is vanaf het begin mijn belangrijkste uitgangspunt geweest.
Na 7 jaar besloot ik mij als verpleegkundige verder te ontplooien en mijn kennis te verbreden in het ziekenhuis waar ik als leerling op de afdelingen Cardiologie, Maag-, Darm-, en Leverziekten, Longgeneeskunde en Chirurgie veel heb mogen leren. Na mijn opleiding kreeg ik de kans om op afdeling Chirurgie te blijven werken. Hier heb ik 19 jaar met veel plezier gewerkt en mijn kennis goed uitgebreid. Deze ervaring neem ik mee als verpleegkundig telecoach om u als patiënt de beste begeleiding te bieden.
Patient Journey app
- Uw zorgverlener heeft u aangemeld voor de Patient Journey-app tijdens uw afspraak in het ziekenhuis. U ontvangt een e-mail van het Rode Kruis Ziekenhuis om de Patient Journey-app te downloaden.
- Klik in de e-mail op: Download uw persoonlijk app
- U wordt doorverwezen naar de App Store of Google Play Store om de Patient Journey-app te downloaden.
- Open de app, accepteer het toesturen van meldingen.
Kies het Rode Kruis Ziekenhuis als uw zorginstelling. - Voer uw persoonlijke code in. De code staat vermeld in de e-mail van het Rode Kruis Ziekenhuis.
Beter Dichtbij app
Ga met uw Smartphone of tablet naar de App Store of Google Play, zoek naar ‘Beter Dichtbij’ en kies vervolgens ‘download’ of ‘installeren’. Deze app is te gebruiken op uw telefoon én op uw tablet.
- Download de BeterDichtbij-app in de Google Play Store (Android) of de Apple App Store (iPhone).
- Open de BeterDichtbij-app. Lees de Gebruikersvoorwaarden en klik op ‘Akkoord’.
- Sta toe dat BeterDichtbij u meldingen stuurt.
- Vul de gegevens in waar om wordt gevraagd, zoals uw mobiele telefoonnummer. Dit hoeft u maar één keer te doen.
- Nu ontvangt u een SMS met een code om veilig uw gegevens te bevestigen (sommige telefoons verwerken deze code automatisch, vul anders de code handmatig in).
- Volg de stappen en instructies die nu volgen in de app.
- Gebruik hetzelfde e-mailadres zoals dat van u bekend is bij uw zorgverlener.
- Aan het einde van de stappen stelt u een zelfgekozen 5-cijferige pincode in. Onthoud deze goed. U heeft deze pincode nodig wanneer u volgende keer de app gebruikt.
- Klaar! U hebt de BeterDichtbij-app nu veilig geactiveerd. U kunt vanaf nu makkelijk en veilig berichten sturen of beeldbellen met uw zorgverlener.
Meer informatie vindt u op BeterDichtbij.
hulp nodig?
Helpdesk Digitale Zorg
Voor al uw niet-medische digitale vragen. De helpdesk weet precies hoe de digitale zorg bij het RKZ werkt. En ze helpen u graag. U kunt bellen, e-mailen of chatten. Ook kunt u handige informatie vinden op de website www.helpdeskdigitalezorg.nl.
Neem vanuit thuis contact op met de Helpdesk Digitale Zorg!
Helpdesk digitale zorg is maandag t/m vrijdag tussen 08.00 – 18.00 uur bereikbaar. Buiten kantoortijden heeft u de mogelijkheid de voicemail in te spreken en u wordt dan de eerstvolgende werkdag teruggebeld.
- Telefonisch bereikbaar op 085 130 4575 op werkdagen tussen 09.00 – 17.00 uur
- Via mail info@helpdeskdigitalezorg.nl
- Via de chat https://helpdeskdigitalezorg.nl/onderwerp/mijnrkz/
Fysieke Helpdesk in het ziekenhuis
Wilt u extra uitleg over het Digitaal Gezondheidscentrum? Heeft u hulp nodig bij het installeren van de apps? Op werkdagen tussen 09.00 – 17.00 uur kunt u terecht bij de helpdesk. Deze is in de centrale hal, bij de ingang van het Rode Kruis ziekenhuis (naast de inschrijfbalies).
De ervaringen van Roelie & Nicolet
patiënteninformatie (folders)
Chronische pijnklachten
COPD
COPD – Geriatrische Revalidatiezorg
Hartfalen
Hoofdpijn
IBD
LUTS
Oncologie
Parkinson
PDS
Prehabilitatie bij darmkanker
Slaapapneu
Vasculair Risico
NIEUWS
Jonge slachtoffers blijven vuurwerk gebruiken na ongeluk
Jongeren die ernstige brandwonden oplopen door vuurwerk, blijven na herstel vuurwerk afsteken. Dit blijkt uit een inventarisatie van het brandwondencentrum Beverwijk. “Voor de slachtoffers is de...
Inspirerend bezoek demissionair minister Helder aan Digitaal Gezondheidscentrum
Demissionair minister Helder van Volksgezondheid, Welzijn en Sport bracht op 10 juni 2024 een bezoek aan het Digitaal Gezondheidscentrum (DGC). Tijdens dit bezoek waren de regionale...
Je gezondheid thuis in de gaten houden met een verpleegkundig telecoach
Je gezondheid thuis in de gaten houden met een verpleegkundig 'telecoach'. Speciale app gaat zorg van duizenden chronische zieken verbeteren, verwachten Rode Kruis Ziekenhuis en andere...
Vragen en antwoorden
Voor wie is het Digitaal Gezondheidscentrum
Patiënten met bovengenoemde aandoeningen kunnen deelnemen in het Digitaal Gezondheidscentrum.
Hoe kan ik meedoen?
Uw medisch- of verpleegkundig specialist kunt u inschrijven voor het Digitaal Gezondheidscentrum. Vraag bij uw volgende afspraak naar meer informatie.
Wat doet de verpleegkundig telecoach?
De verpleegkundig telecoach is het eerste aanspreekpunt voor u in het Digitaal Gezondheidscentrum. Zij zijn opgeleid als verpleegkundige en getraind om u digitaal te ondersteunen. De verpleegkundig telecoach kijkt naar de antwoorden die u doorgeeft, bijvoorbeeld uw bloeddruk of een ingevulde vragenlijst. Zo volgen zij uw gezondheidssituatie. De verpleegkundig telecoach kan contact met u opnemen door de chat, bellen of beeldbellen via BeterDichtbij. Als het nodig is, overlegt hij of zij met uw arts of verpleegkundige. U kunt ook zelf altijd contact opnemen met de verpleegkundig telecoach via de BeterDichtbij app. De verpleegkundig telecoach is er voor niet-acute vragen. Voor acute vragen, bel de (dienstdoende) huisarts, huisartsenpost of 112.
Informatie over kosten voor e-consulten
Bij het Rode Kruis Ziekenhuis willen we u graag op de hoogte brengen van mogelijke kosten die verbonden zijn aan het gebruik van BeterDichtbij (BD).
Net zoals bij fysieke afspraken in ons ziekenhuis, kunnen e-consulten ook kosten met zich meebrengen. Het kan zelfs van invloed zijn op uw eigen risico. Het is belangrijk dat u goed geïnformeerd bent over deze kosten voordat u gebruikmaakt van e-consulten.
Als u binnenkort een afspraak heeft, bespreek dit dan met uw zorgverlener. Hij of zij zal deze informatie met u delen. We willen er zeker van zijn dat u goed op de hoogte bent van de kosten en dat u een weloverwogen keuze kunt maken.
Alle rechten voorbehouden © 2023 Rode Kruis Ziekenhuis Beverwijk